Carusel Comunicat de presă HARTMANN

Campania HARTMANN – “Fapte mici pentru oamenii fără adăpost” a primit Premiul I pentru Susținerea Comunității la CSR Awards

Am primit cu multă bucurie vestea că HARTMANN România a câștigat premiul 1 în cadrul Galei CSR Awards, la categoria Susținerea Comunității, cu proiectul Fapte mici pentru oamenii fără adăpost. Este un premiu care ne onorează, ne responsabilizează și ne motivează să mergem mai departe, cu aceeași dedicare, pe drumul faptelor mici și bune. 

Ce este CSR Awards? “Competiția Romanian CSR Awards – ediția 2020 își propune să aducă în prim-planul opiniei publice și să pună în valoare, proiectele, produsele și campaniile de CSR ale companiilor din România, implementate pe parcursul anului 2019. Vor fi premiate acele proiecte, produse sau programe care au dus la îmbunătățirea și chiar schimbarea în bine, pe termen lung, a calității vieții angajaților, clienților și comunităților din România.” Astfel a fost prezentată ediția din acest an a CSR Awards. Suntem onorați să ne aflăm printre câștigători, iar categoria Susținerea Comunității exprimă cu adevărat crezul nostru: ajutorarea sistematică a grupurilor vulnerabile.

Este un proiect foarte drag nouă, întregii echipe HARTMANN, în care ne-am implicat convinși fiind că faptele mici aduc schimbări mari. În cazul oamenilor fără adăpost, acest lucru a fost mai evident ca oricând, iar colaborarea cu Asociația Carusel, un ONG absolut minunat dedicat acestei cauze, este una din care am învățat foarte mult, atât în plan profesional, cât și uman.

Proiectul nostru Fapte Mici avusese deja cinci etape atunci când am decis ca următorul pas să fie centrat pe oamenii fără adăpost. În 2018, la aniversarea HARTMANN 200 ani, am lansat programul de responsabilitate socială Fapte mici, dedicat grupurilor vulnerabile. Este un demers pe termen lung, menit să susțină comunitățile prin “micro-implicare”.

Începând cu 2018, HARTMANN a donat produse medicale prin intermediul organizațiilor non-guvernamentale, astfel: pentru cei cu afecțiuni limitatoare de viață prin Hospice Casa Speranței, pentru vârstnici prin Fundația Regală Margareta a României, pentru vizitatorii din spitale prin Dăruiește Viață, pentru copiii cu diagnostic oncologic prin MagiCAMP și pentru copiii născuți cu malformații cardiace prin Inima Copiilor. La finalul anului 2019, am derulat o etapă a proiectului împreună cu Asociația Carusel. 

Am vrut să ajutăm oamenii fără adăpost în două feluri – material și spunându-le poveștile. Ne-am dorit astfel să inspirăm comunitățile în a se alătura acestei cauze și să întindă la rândul lor o mână de ajutor. 

În primul rând, am donat produse medicale, preponderent pansamente moderne pentru răni, care au ajuns la oamenii fără adăpost prin intermediul Asociației Carusel. Pachetul de donație a fost gândit împreună cu partenerii noștri de la Asociația Carusel, în așa fel încât să răspundă nevoilor specifice de sănătate ale acestui grup vulnerabil și să ajute voluntarii Carusel în acordarea îngrijirii. Rănile cronice, des întâlnite la oamenii fără adăpost, necesită un tratament complex și de durată – ce poate fi oferit în cadrul adăpostului de noapte Odesa al Asociației Carusel. 

Consultanții medicali HARTMANN au susținut un training dedicat îngrijirii rănilor cronice pentru cei 30 voluntari Carusel, oferind astfel oamenilor străzii mai multe șanse la vindecare. A existat și o donație în bani: HARTMANN a redirecționat bugetul alocat cadourilor de Crăciun destinate partenerilor săi de afaceri către Asociația Carusel. În locul coșurilor uzuale cu cozonac și vin, 200 de parteneri HARTMANN au primit în schimb un dar simbolic, însoțit de îndemnul de a dona și de a se implica în cauza oamenilor fără adăpost.

A doua direcție importantă a fost să le facem cunoscute poveștile de viață, pe care le puteți citi aici. Pe lângă ajutorul material, am vrut să le dăm o voce acestor oameni uitați de semenii lor și să le spunem poveștile, generând astfel un val social de empatie, simpatie și implicare. HARTMANN și-a propus să inspire oamenii să contribuie, la rândul lor, cu fapte mici pentru oamenii străzii, fie prin donații, fie ajutându-i direct, atunci când îi întâlnesc în drumurile lor prin oraș. Aceste povești au dat contur, voce și personalitate oamenilor ce trăiesc pe stradă, demontând bariere de percepție din categoria “e vina lor că au ajuns aici”. 

Ne-a mișcat foarte tare colaborarea cu Carusel și poveștile oamenilor fără adăpost, la fel cum ne-au mișcat emoțional toate cauzele pe care le-am susținut. La fel ca mulți dintre noi, nu știam foarte multe lucruri la început despre problemele cu care se confruntă oamenii fără adăpost. Pentru noi, ca și pentru mulți alții în societate, ei erau, din păcate, invizibili. 

Ne amintim prima întâlnire cu oamenii de la Carusel: echipa HARTMANN, alături de echipa agenției noastre de comunicare, Darwin Society, care tocmai identificase cauza oamenilor fără adăpost ca subiect al următorului nostru proiect CSR.

Îl ascultam cu toții uimiți pe Marian Ursan vorbind despre oamenii fără adăpost, direct, fără menajamente, povestind lucruri străine cuiva care are confortul unei case, povestind problemele cu care se confruntă cei mai vulnerabili, de cele mai multe ori ele ținând de supraviețuire. 

Lucrând îndeaproape cu Carusel pentru a pune la punct detaliile donației și ale proiectului, am văzut ce înseamnă munca cu cei vulnerabili, am aflat despre nopțile pe teren, despre cazurile grave cu care se confruntă, despre poveștile teribile de viață ale beneficiarilor lor. Cum rezistă, mereu ne-am întrebat. Nici acum nu știm. 

Printre articolele de pe platforma de CSR – www.faptemici.ro, se află: portretul lui Ionel, un om fără adăpost care, după o viață grea, a reușit să își cumpere o mașină devenită acasă; un reportaj de noapte pe stradă, cu echipa mobilă Carusel, care arată cât de greu își duc oamenii fără adăpost existența; un reportaj la Adăpostul de Noapte Odesa, aflat în administrarea Carusel, unde oamenii găsesc liniște și siguranță, presărat cu poveștile lor; un reportaj la Centrul Gore, unde se explică modul în care Carusel îi ajută pe cei vulnerabili să își facă acte, asigurări medicale și să aibă acces la tratamente medicale; un interviu cu Marian Ursan, directorul Carusel, care vorbește despre empatie și solidaritate; un interviu cu psihologul Adrian Socol despre sănătate mintală, empatie și nevoia unor servicii specializate. 

De Crăciun, HARTMANN și-a dorit să ofere oamenilor fără adăpost o mică bucurie în plus și astfel, a făcut o donație financiară către Carusel, pentru achiziția de alimente și îmbrăcăminte.

Dincolo de cifre, ne-am uitat la reacțiile oamenilor din comentarii și mesaje. Mulți au spus că vor să se implice, să doneze, să facă voluntariat, enorm de mulți au felicitat echipa Carusel, sau au vorbit despre cum oamenii fără adăpost pot fi ajutați, semn că mesajul campaniei, despre solidaritate, fapte mici și ajutor care contează enorm, s-a făcut auzit. Este un lucru care ne bucură nespus de mult. 

Premiul acordat în cadrul CSR Awards vine să completeze, în plan profesional, campania noastră și este o recunoaștere care, mai mult decât orice, ne responsabilizează să mergem mai departe, să susținem comunitatea, să privim în jurul nostru și să ajutăm acolo unde putem. Cum spune și crezul campaniei noastre, credem în puterea faptelor mici. Împreună, constant și din inimă, micile fapte bune construiesc binele cu adevărat mare. 

Postează un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi publicată. Câmpurile marcate cu steluță sunt obligatorii.

*

*